ElkeMelk is een uniek bedrijf, zij maken als enige ter wereld melk die traceerbaar is tot de melkbeurt van elke specifieke koe. De koeien kun je ook opzoeken op hun website! ElkeMelk verwerkt de melk en vult de flessen direct af nadat de koe is gemolken. Daardoor zijn ze ruim 100x sneller dan de huidige snelste verwerking van melk. ElkeMelk verkoopt niet 'gewoon' melk, maar een beleving en smaakavontuur.
Heerlijk romig
'ElkeMelk is niet gehomogeniseerde melk, dat houdt in dat het vet niet klein gemaakt wordt en de melk zoals vroeger weer oproomt', legt Matthijs uit. 'De smaak is dan ook romiger, voller en de voedingswaarden blijven erdoor behouden. Je moet de melk dus wel goed schudden, zeker als deze een paar dagen heeft stilgestaan.'
Matthijs vertelt verder, 'Melk is een product dat nog weinig variatie kent, het wordt zo efficient en grootschalig verwerkt dat het geen karakter meer heeft. Wij brengen dat terug. Een gevoel bij de oorsprong en smaak die overtuigt.'
'Momenteel verkopen we ons product bij de Albert Heijn én bij 80 van de grootste Jumbo supermarkten.'
Overburen
Matthijs: 'ID Label en ElkeMelk waren praktisch overburen. Dat werkte makkelijk samen, want de lijntjes zijn dan lekker kort en de gunfactor speelde ook een beetje mee. Verder hebben we nooit enige twijfel gehad over de service, dit vertrouwen is ook nog nooit beschaamd.'
Het ontwerp van de labels heeft ElkeMelk zelf gemaakt, maar ze zochten wel iemand die dat met dezelfde passie uit weet te voeren, advies kan geven over materiaal en kleur.
'Wanneer je begint met het zoeken naar labels, denk je dat het simpel is, maar in de praktijk komt er zoveel meer bij kijken. Ook interessant natuurlijk, maar dan is het wel fijn als je goede uitleg krijgt en de opties duidelijk voorgelegd worden', aldus Matthijs.
'Over de labels zijn we erg tevreden, niets op aan te merken. Vooral de spanningen rond het tijdig maken van labels door de onstuimige markt heeft ID Label proactief in goede banen geleid.'
Innoveren en uitbreiden
'We blijven innoveren, de apparatuur verder automatiseren en zoeken naar kwaliteitsverbeteringen. We hopen met een paar maanden echt alles af te hebben, zodat het systeem efficient een goede kostprijs kan realiseren. Daarna gaan we ons richten op echt grotere expansie, meer boeren die mee gaan werken en het vergroten van het marktaandeel', sluit Matthijs af.
Meedenken en oplossingen bieden. Wij zetten onze vakkennis in om jouw idee te vertalen naar een passend label!